Уже скоро! АТБ можуть втратити своїх покупців: фахівці розповіли, у чому “фішка“ нової мережі Lidl

Популярна українська торгова мережа АТБ може втратити своїх покупців із приходом на український ринок німецької мережі супермаркетів Lidl. Справа в тому, що з приходом “німців” АТБ втратить свою головну конкурентну перевагу – відносну дешевизну товарів. У новій мережі все буде дешевшим за рахунок реалізації товарів власної торгової марки (ВТМ).

Про переваги ВТМ розповів генеральний директор інвестиційної групи VolWest Group Роман Корсак.

За словами Корсака, товари ВТМ є головною конкурентною перевагою цієї мережі. Вони складають близько 65% асортименту товарів, якими торгують супермаркети Lidl.

В АТБ також представлено чимало найменувань ВТМ, проте вони становлять лише чверть асортименту цієї торгової мережі.

У чому перевага ВТМ?

Реалізуючи товари власної торгової марки, продавець працює без посередників. До того ж він може ставити на свій товар таку націнку і продавати його за такою ціною, яку обере сам. У цьому основна перевага супермаркетів-дискаунтерів (дискаунтер – магазин, що торгує великим асортиментом товарів за низькими цінами) Lidl.

Справа в тому, що в Америці та Європі дискаунтери не мають права ставити націнку на товари відомих брендів на власний розсуд. Є якийсь ціновий мінімум, нижче за який вони не повинні опускатися. А ось при торгівлі товарами ВТМ продавець може знижувати ціну до будь-якої розумної межі. Це й дає йому конкурентні переваги над іншими.

“Розвиток товарів ВТМ – це єдиний спосіб досягти низької ціни, не втрачаючи якості та маржі. Lidl саме це й зробив”, – розповідає Роман Корсак.

АТБ і німці: чи зможе Lidl скласти в Україні конкуренцію популярній торгової мережі?

На перший погляд, АТБ вже треба боятися, оскільки на його ринкову нішу зазіхає потужний конкурент. Однак не все так однозначно. Українському АТБ немає резону розвивати ВТБ, намагаючись заткнути за пояс конкурента, оскільки він має можливість торгувати дешево продуктами інших виробників.

Справа в тому, що в Україні великі торгові мережі можуть диктувати умови виробникам продукції. Наприклад, вони можуть виставити умову не давати іншим мережам під реалізацію свій товар за такою ж ціною, як його продає дискаунтер. При цьому вони можуть використовувати різні важелі впливу на виробника: від штрафних санкцій до повного зняття товару з реалізації.

Все це, звичайно, має ознаки монополізму і не має нічого спільного з ринком, однак такими є наші сьогоднішні реалії.

“Відповідно, якщо ти можеш торгувати відомим брендом (наприклад, Pepsi) з ціною на полиці на 20-30% нижче за будь-яку іншу мережу, навіщо тобі розвивати товари СТМ так активно, як це задумано в класичній теорії дискаунтера?” – пише Корсак.

Тому на сьогодні не такий страшний Lidl для АТБ, як його малюють. По-перше, ще остаточно невідомо, чи німці зайдуть на український ринок. А якщо й зайдуть, то точно не цього року. По-друге, Lidl ще не знає нюансів нашого ціноутворення. Це він у своїх європах звик іти на конкурента з відкритим забралом, а тут усе інакше.

Отже, Роман Корсак має сумніви, чи зможе Lidl потіснити в Україні АТБ та інші торгові мережі. А якщо й потіснить, то зовсім не критично.

Джерело

Поділитися у Facebook: